Svojho hlavného konkurenta na našom trhu, BMW radu 3, poráža Alfa Romeo Giulia nižšou základnou cenou. 2.2 Diesel so 6-stupňovým manuálom, u nás štartuje na 31 700€. Vrcholná verzia QV s výkonom 510 koní, vás vyjde tesne pod 76-tisíc €.

Hlavnou devízou dizajn

Predstavene modelu Giulia, sa udialo v múzeu automobilky v Arese, pri Miláne už pred viac ako rokom. Dlho očakávaný model, pod prototypovým názvom Giorgio, sa odhalil novinárom, po niekoľkých dizajnových zmenách a odlukách vo vývoji a výrobe. Model odkazuje na historickú verziu Giulia s typovým označením 105.

Alfa Romeo Giulia (7)

Talianska automobilka sa vyznačuje veľmi osobitným dizajnom svojich áut, a jedine histórií automobilky neznalému sa nemôžu páčiť tvary jej výtvorov.  Žiadna automobilka z nemeckých alebo iných konkurentov, nemá podobne výrazne dizajnovo orientované auto, v tejto triede, vo svojej ponuke. Samozrejme väčšina zákazníkov staví na istotu a spoľahlivosť. Alfa Romeo, však v spoľahlivosti svojich novších modelov, už nepripravuje majiteľom hororové scenáre z minulosti, a pri najnovších autách sľubuje ďalší posun. Napokon, spomeňme si na zvolávacie akcie, ututlávané problémy a škandály ostatných „bezproblémových“ automobiliek.

Alfa Romeo Giulia (9)

Slovenské ceny a výbavy

Na slovenskom trhu sú dostupné tri stupne výbavy Giulia, Super, QV a päť motorov. Dva benzínové a tri dieslové. Benzínová ponuka začína dvojlitrovým Turbo motorom, s výkonom 200 koní. Druhý benzínový motor prislúcha vrcholnej športovej verzií Quadrifoglio Verde (QV). Jedná sa o V6 s dvomi turbami, odvodenú priamo z Ferrari V8. Dieslová ponuka zahŕňa v podstate jeden štvorvalcový MultiJet II motor, v troch výkonových stupňoch 136, 150 a 180 koní. Na ostatných európskych trhoch sa objavia ešte variácie na benzínový dvojlitrový motor s výkonom 280 koní, a dieslová varianta s 210 koňmi pod kapotou. Drobnými úpravami software-u motora, bude pravdepodobne možné sa s výkonmi aj u nás dostupných motorov, viac pohrať s výkonom.

Alfa Romeo Giulia (3)

Benzínový dvojlitrový motor, je možné mať len s novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Benzín s manuálom ponúka len vrcholná verzia QV. Dieslové motory je možné si objednať aj so 6-stupňovým manuálom. Všetky autá majú pohon zadnej nápravy, s perfektným rozložením hmotnosti 50:50. Do budúcna sa ráta aj s pohon všetkých kolies, pri niektorých modeloch. Samozrejmosťou je systém DNA, ktorý umožňuje nastaviť úroveň výkonu a pomoci elektronických systémov v aute.

Základná výbava Giulia a Super, sa líšia v podstate len s pár drobnosťami, napr. 16 vs. 17 palcové disky, interiér v kombinácií látka/koža, dvojitá koncovka výfuku a širšie možnosti prispôsobiť si výbavu na základe príplatkových balíčkov.

Vo výbave sa v základe nachádza 6.5″ infotainment systém, ktorý má v základe podporu prehrávania MP3, Bluetooth, FM rádio a externý vstup. Ovládanie je na stredovej konzole s pomocou otočného ovládača. Za navigáciu, väčší 8.8″ displej a 11 alebo 14 reproduktorov Harman/Kardon, si je potrebné priplatiť. V prístrojovej doske sa v základe nachádza, okrem budíkov, 3.5″ informačný displej alebo 7″ informačný displej za príplatok. Kombinácie a počet stupňov výbavy a motorov sa líšia skrz trhy v Európe.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Alfa Romeo Giulia

Úplný vrchol ponuky a kráľ sedanov na Nürburgringu, aj keď o 100kg ľahší a na pretekárskych pneumatikách oproti produkčnému modelu, predstavuje verzia Quadrifoglio Verde, teda zelený štvorlístok. Pod kapotou má plnokrvný motor od Ferrari, pôvodne V8, zmenšený na V6 s dvomi turbami. Ferrari plnú verziu motora označuje F154 a nachádza sa v modeloch California Turbo, 488 GTB a Maserati Quattroporte GTS, kde dosahuje výkon od 530 až do 670 koní.

Alfa Romeo Giulia (16)

Skrátená verzia V6, v Alfa Romeo, dosahuje výkon 510 koní a krútiaci moment 610 Nm. Giulia QV sa vie z 0-100 km/h, dostať za 3.9 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 310 kilometrov za hodinu. Na výber sú dve prevodovky, 6-stupňový manuál a 8-stupňový automat.

Alfa Romeo Giulia (12)

Štandardná výbava obsahuje veľa prvkov, ktoré si je v nižších výbavách potrebné doobjednať. Za niekoľko vecí si je ale potrebné priplatiť. Napr. karbónové sedadlá Sparco stoja 3500€, karbón-keramické brzdy 7400€, uf!, alebo trojvrstvové farby biela Trofeo a červená Competizione za 2300€.

Kompletný cenník na stiahnutie TU!

Foto: Alfa Romeo

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Send this to a friend