S obvinením a so žiadosťou pre Európsku komisiu, za účelom preverenia emisných testov automobilky Fiat, prišlo Nemecké ministerstvo dopravy. Podozrenie je na použitie nedovoleného zariadenia a obídenie metodiky testov.

Odplata za Volkswagen ?

Mnoho názorov sa týka teórie, že po nedávnych emisných škandáloch, chce VW odvrátiť pozornosť. Predsa len, hlavne v USA sa ich tento škandál dotkol vo veľkej miere. V Európe sa im ho podarilo pomerne slušne uhrať.

Tieto dohady nie sú však nijako konkrétne potvrdené samozrejme. Samotné ministerstvo totiž prinieslo podozrenie pre VW, pri jeho pochybení v emisnom škandále aj pre Európu. Nakoniec síce pokutu VW nedostal, ale že má priamo prsty v začatí prešetrovania Fiatu, sa nedá jednoznačne potvrdiť. Ani vyvrátiť.

Posledný rok bolo podozrení na falšovanie emisných testov a testov spotreby paliva viacero. Potvrdené sa týkajú napríklad Mitsubishi a Suzuki, kde už prišlo aj ku konkrétnym postihom a odstúpením zodpovedných manažérov. Okrem týchto sú aktuálne preverované aj automobilky ako BMW, Mercedes-Benz, Peugeot-u prehľadávali kancelárie a Nissan alebo Renault oficiálne zvolali niektoré modely áut s dieselovými motormi, ktoré v reálnej prevádzke produkujú viac emisií ako v testoch.

Fiat s Chryslerom manipulovali s výfukmi

Tentokrát sa podozrenie presunulo na Fiat. Nemecké ministerstvo dopravy si vypýtalo údaje, ktoré získal Nemecký dopravný inšpektorát pri testovaní modelov od Fiatu a Jeepu. Konkrétne Fiat 500X, Fiat Dobló a Jeep Renegade.

Pri testovaní sa zistilo, že systémy na odstraňovanie oxidov dusíka fungovali len 22 minút. Oficiálny emisný test pritom trvá 20 minút, preto testom motory prešli bez problémov. Motor emisie dodržuje len 22 minút, potom sa vypne ochranný okruh vo výfuku a spôsobí zvýšenie emisií. Niečo podobné robil aj Volkswagen, avšak nie konkrétnym zariadením, ale cez software a palivové mapy auta.

Začiatkom roka pritom Nemecký dopravný inšpektorát, oslovil aj Talianske zodpovedné úrady a prezentoval im svoje zistenia. Taliani odpovedali, že žiadne pochybenia ani nedovolené úrovne emisií v ich testoch nenašli. Aktuálne sa už dopravný inšpektorát obrátil priamo na Európsku komisiu, so žiadosťou na preverenie testovania.

Do tohto konkrétneho škandálu môže byť namočený aj Bosch, ako dodávateľ zariadenia pre odstraňovanie emisí. Nové zistenia a prešetrovania prichádzajú v rámci celoeurópskeho hnutia preverovania emisných testov po škandále Volkswagenu.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Send this to a friend