Fiatu s Tipom ide karta, veď za dva mesiace od svojho uvedenia na trh nazbieralo už vyše 20 000 objednávok. Na autosalóne v Ženeve sa predstavili aj ďalšie karosárske verzie hatchback a kombi.

Päťdverový model je 4,37 m dlhý, 1,79 m široký a 1,49 m vysoký, zatiaľ čo kombi pridáva ďalších 20 cm dĺžky na celkových 4,57 m. Výška u kombi vzrástla na 1,52 m kvôli štandardným strešným lyžinám, šírka zostala nezmenená.

Objem batožinového priestoru je 440 litrov v prípade päťdverového modelu a 550 litrov u kombi.

Tipo bude mať po novom k dispozícii tri druhy karosérie, tri stupne výbavy, tri varianty motorov s tromi typmi paliva a tri typy prevodoviek. 

Fiat Tipo

Motory a prevodovky

Všetky motory spĺňajú emisnú normu Euro 6. Dieselové motory zastupuje 1.3 MultiJet s výkonom 95 k a 1.6 MultiJet s výkonom 120 k, benzínové zážihové motory zas 1.4 16v Fire s výkonom 95 k, 1.4 T-Jet s výkonom 120 k a 1.6 E-Torq s výkonom 110 k.

Ponuku dopĺňa dvojpalivový motor 1.4 T-Jet s výkonom 120 k, ktorý spaľuje benzín a LPG.

K dispozícii sú tri typy prevodoviek: manuálna päťstupňová pre motor 1.3 MultiJet a šesťstupňová pre ostatné motorizácie, ďalej automatická prevodovka s meničom momentu pre zážihový motor 1.6 a automatická dvojspojková prevodovka pre agregát 1.6 MultiJet 120 k.

Fiat Tipo

Motor 1.4 16v Fire 95 k

Základnou motorizáciou nového modelu Fiat Tipo je zážihový radový štvorvalec 1.4 16v Fire s ventilovým rozvodom DOHC. Poskytuje výkon 95 k pri 5500 ot a najvyšší krútiaci moment 125 Nm pri 4250 ot. Je kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Motor 1.4 T-Jet 120 k

Zážihový preplňovaný motor 1.4 poskytuje výkon 120 k (88 kW), ktorý je dosahovaný pri 5000 ot./min, a najvyšší krútiaci moment 206 Nm pri 2500 ot./min. 

Tento motor je ponúkaný tiež v dvojpalivovej verzii spaľujúcej benzín a LPG. 

Motor 1.6 E-torQ 110 k

Zážihový motor 1.6 E-TORQ s výkonom 110 k a krútiacim momentom 152 Nm  je kombinovaný so šesťstupňovou automatickou prevodovkou s meničom momentu.

Fiat Tipo

Motory 1.6 MultiJet II 120 k a 1.3 MultiJet 95 k

Dieselový preplňovaný štvorvalec 1.6 MultiJet II produkuje výkon 120 k pri 4000 ot./min a môže byť kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou alebo šesťstupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou. Najvyšší krútiaci moment 320 Nm je dostupný od 1500 ot./min.

Motor 1.3 MultiJet II je kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Najvyšší výkon je 95 k pri 4000 ot./min a vďaka turbodúchadlu s variabilnou geometriou dosahuje najvyšší krútiaci moment 200 Nm pri  1500 ot./min.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Send this to a friend