Odtrhnutá divízia Hyundai – Genesis, priniesla nový sedan vyššej strednej triedy s označením G80, Kia Niro dostala cenovku na nemeckom trhu, ktorá je nižšia ako má Prius a dlho očakávaný facelift Mitsubishi Lancer, sa ukázal svetu.

Genesis G80

Svojho predchodcu s označením Hyundai Genesis, ktorý máme možnosť vidieť aj na našich cestách, spolu so svojou dvojičkou Kia K900, urobili vo svete veľkých luxusných limuzín vietor na trhu, hlavne na americkom trhu, vďaka pomeru výbavy a ceny. Konkurovať sa chystá modelom vyššej strednej triedy, ako sú Audi A6, BMW 5, Mercedes triedy E, Jaguar XF ale aj novým vyzývateľom Volvo S90. Na americkom trhu mu bude konkurovať Cadillac CTS a obnovený Lincoln Continental, v jeho desiatej generácií.

Pod kapotou budú striktne benzínové jednotky V6 a V8, s výkonmi 311 a 420 konských síl, spojené s 8 stupňovým automatom so zadným náhonom. Príplatková výbava ponúkne pohon oboch náprav HTRAC AWD. Dizajn si zachová línie a štruktúru od predchodcu, samozrejmosťou sú xenónové svetlá doplnené o denné LED svietenie a LED svetlá vzadu. Interiér ponúkne bohatú ponuku veľkorysých sedadiel s kvalitnými materiálmi, lepšie utlmenú kabínu a automatické otváranie batožinového priestoru. Bezpečnostné prvky sú bohato zastúpené parkovacími senzormi, kamerou, sledovanie jazdných pruhov, mŕtveho uhla a adaptívneho tempomatu.

Kia Niro s cenovkou na nemeckom trhu

Model Niro, predstavuje pre značku zaujímavú kombináciu crossoveru a hybridu, ktorý ma prilákať cenou a nízkou ekologickou stopou. Veľkostne sa v portfóliu značky zaradí medzi Cee’d a Sportage. Pohon poskytuje benzínový motor s priamym vstrekom 1.6 GDI, spojený s elektromotorom a dvoj-spojkovou 6-stupňovou prevodovkou. Celý výkon sústavy je 140 konských síl a 265 Nm krútiaceho momentu. Zaujímavosťou je nízka váha auta okolo 1300 kg, pričom batériová sústava váži len 33 kg. Od marcového uvedenia na domáci juhokórejský trh, pokorila Kia Niro predajné rekordy „zelených“ áut. Na nemeckom trhu má stanovenú základnú cenu tesne pod 25-tisíc eur. Cenovku na našom trhu sa dozvieme už čoskoro. Už teraz ale vieme, že očakávaná spotreba je na úrovni 3.8 l/100 km.

Mitsubishi Lancer facelift

Každý automobilový fanúšik pozná Lancer, v jeho najvýkonnejšej verzií Evolution, v skratke EVO. Mitsubishi už neplánuje pokračovať v jeho ďalších nástupcoch a tak bola jeho desiata verzia posledná. Lancer, ako ho poznáme čaká podobný osud, okrem čínskeho trhu, kde automobilka pripravila výrazný facelift tohto modelu. Zmeny sa dotýkajú celej prednej a zadnej časti, nové svetlá, maska chladiča, kapota, nárazníky a zmenená bočná línia. Ak vám tieto zmeny pripomínajú poslednú verziu modelu Outlander, nie je to náhoda. Veľká časť inšpirácie pochádza hlavne z neho. Interiér prešiel takisto obnovou, zmenené sú sedačky, palubovka, stredný panel a čiastočne výplne dverí. O zmenách v technike informácie zatiaľ nie sú, avšak vzhľadom na trhové zameranie sú pre nás irelevantné.

Foto: Genesis, Kia, autohome.com.cn

 

 

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Send this to a friend