Oficiálne predstavenie novej desiatej generácie Honda Civic sa odohralo podľa očakávaní na autosalóne v Paríži. Pod kapotou sa objavia turbomotory a nie je vylúčený ani hybrid.

Desiata generácia s veľkými ambíciami

Súčasná konzervatívna deviata generácia si nenašla príliš obľubu u mladých zákazníkov. Čiastočne túto reputácia vynahradila ostrá verzia Type-R, ktorá sa veľmi podarila. Konkurencia zatiaľ priniesla omnoho viac zaujímavejších áut.

Päťdverový hatchback sa predstavil ako prvý, po ňom bude nasledovať kombi s označením Tourer a nečakane skoro príde aj verzia Type-R. Na americkom trhu sa bude predávať aj trojdverové coupe a sedan. Tie sa na európskom trhu neobjavia.

honda-civic-2017_21

Nová Honda Civic sa bude vyrábať v anglickom meste Swindon vo vynovenej fabrike, kde Honda investovala 200 miliónov libier do nových technológií a procesov výroby. Tieto nové procesy výrazne prispeli aj k vyššej tuhosti dielov a karosérie. Nový Civic má mať až o 52% vyššiu torznú tuhosť karosérie pričom čistá váha karosérie je menšia o 16 kg.

honda-civic-2017_25

Čo sa týka rozmerov, tak nový Civic výrazne posilnel na všetkých frontoch. Bude sa jednať o najväčšie auto v triede s veľkorysým vnútorným priestorom. Hatchback bude mať dĺžku 4497 mm, 1800 mm šírku a 1421  mm výšku s rázvorom 2700 mm. To je nárast 130 mm v dĺžke, 30 mm v šírke a 30 mm v rázvore. Jedine výška auta je nižšia o 20 mm.

Honda Civic s benzínovým turbom pod kapotou

Do ponuky pribudnú dva preplňované benzínové turbo motory s objemom 1.0 a 1.5 litra. Menší jednolitrový trojvalec dosahuje výkon 130 konských síl. Väčšia 1.5-ka má výkon 180 koní. Obidva motory budú štandardne dodávané so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo s príplatkovou automatickou prevodovkou CVT.

honda-civic-2017_20

Diesel v ponuke zastúpi súčasná 1.6-ka s výkonom 120 konských síl, avšak s upraveným systémom vstrekovania a pár drobnosťami pre dosiahnutie lepšieho výkonu a nižších emisií. Plne elektrického auta sa nedočkáme, avšak hybrid vylúčený nie je.

Kvalitnejší interiér a viac technológií

Napriek nápadnému zovňajšku je interiér viac jednoduchší a konzervatívnejší. Väčší dôraz ako na dizajn sa tu kládol na ergonómiu, ovládacie prvky a vysokú kvalitu použitých materiálov. V strede palubnej dosky sa nachádza 7 palcový dotykový displej infotainment systému Connect druhej generácie. Podporuje Apple CarPlay aj Android Auto a na navigáciu používa systém od Garminu s päť ročným plánom aktualizácií v cene auta.

honda-civic-2017_6

Zvukový systém sa dá objednať v troch stupňoch. Základný stupeň obsahuje 4 reproduktory, príplatkový stupeň má 8 reproduktorov a prémiový systém ich má dokonca 11 s výkonom cez 500 W.

Priestor v interiéri narástol aj vďaka väčšiemu rázvoru. Priestor na nohy na zadných sedadlách narástol o 95 mm a takisto je viac priestoru aj v oblasti ramien, ako vzadu tak aj na predných sedadlách. Batožinový priestor ostal na rovnakej úrovni a to na úctyhodných 478 litrov. To je v priemere o 100 litrov viac ako ponúka väčšina konkurencie. Zadné sedadlá Magic Seats s výklopnou sedacou časťou nahradila Honda tradičnou lavicou 60/40.

honda-civic-2017_5

Bezpečnostné technológie sa skladajú zo širokej ponuky systémov ako asistent krízového brzdenia, varovania pred čelnou zrážkou, sledovanie vybočenia z jazdného pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek, adaptívny tempomat a systém sledovania mŕtveho uhla.

Cenovo by sa mal nový Civic pohybovať na úrovni súčasného modelu a na trhu sa objaví už začiatkom roka 2017.

 

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Send this to a friend