Reinkarnácia legendy s menom NSX, má už svoju reálnu podobu – dvojité turbo, V6, hybridný elektrický pohon, viac ako 550 koní a cenovka na úrovni 130 000 libier, prípadne 150 000 dolárov.

Konkurentom robila vrásky, vyzývala Ferrari aj Porsche, na jej vývoji sa podieľala aj legenda sama, Ayrton Senna. Prvotný model z roku 1989, doplnil facelift v roku 2002 a ukončenie výroby prišlo v roku 2005. Prototyp Acura NSX z roku 2010, už dostal reálnejšie kontúry a ku koncu roka, sa dostane aj k prvým zákazníkom.

Nežne športový dizajn

NSX_2017 (5)

Dvojmiestne kupé s nízkym profilom, s umierneným športovým dizajnom, má na svedomí žena – Michelle Christensen, ktorá šéfuje projektu NSX v Honda Acura design centre v Los Angeles. Tá pomenovala dizajn ako americké muscle car, v tele exotického talianskeho auta. Podoba s modelmi McLaren, prípadne Audi R8 je podľa nás lepšie prirovnanie. Predsa len, americké muscle cars sa nespoliehajú príliš na výborné ovládanie a moderné pohonné jednotky.

Od pôvodného konceptu sa samozrejme udiali aj dizajnové zmeny. Najväčšia zmena je v prednej časti, kde sa výrazne zväčšili otvory na nasávanie vzduchu, rovnako ako v zadnej časti, za rámom dverí. Samozrejmosťou sú LED svetlá vpredu aj vzadu, a výkonový potenciál dávajú tušiť štyri, v strede umiestnené koncovky výfuku. Ľahkú konštrukciu zabezpečuje karbón, hliník a oceľ v karosérií, celohliníkový skelet a rám, blatníky z kompozitných materiálov a podlaha z karbónu.

Motor a pohon

Hlavná pohonná jednotka je namontovaná v strede, pomáhajú jej ďalšie 3 elektromotory a pohon na všetky štyri kolesá, prenáša nová 9-stupňová prevodovka. Celá sústava produkuje 550 koní. Rozdelenie elektrickej pomoci je medzi benzínovým motorom, ktorému pomáha jeden elektrický motor na zadnej náprave a ostatné dva elektrické motory poháňajú prednú nápravu. Zapájajú sa do pohonu podľa potreby a jazdných podmienok. Honda túto konfiguráciu nazýva Sport Hybrid all-wheel-drive system (SH-AWD). Aby skratiek a názvov nebolo málo, systém rozdeľovania krútiaceho momentu a pribrzďovania kolies, sa nazýva Agile Handling Asist (AHA). A so skratkami pokračujeme ďalej, keďže o toto všetko sa stará riadiaca elektronika PDU. Ovládač celého systému sa nachádza na štartovacom tlačidle, ktoré ako inak, má skratku IDS – Integrated Dynamics System dial control. Pomocou neho sa dajú vybrať 4 režimy – Quiet, Sport, Sport+ a závodný režim Track.

Vidlicový 6 valec, s usporiadaním valcov do V, s objemom 3.5 litra, produkuje výkon 500 koní a 550 Nm krútiaceho momentu. Okrem dvojitého prepĺňania, systému VTEC a dvojitého priameho a nepriameho vstrekovania, je zaujímavý aj uhol zovretia valcov, ktorý má hodnotu 75 stupňov. Pomocný elektromotor má výkon 35 kW a krútiaci moment 148 Nm. Ostatné dva elektromotory na prednej náprave, majú každý výkon 23 kW a 73 Nm krútiaceho momentu.

NSX_2017 (14)

Výkon je potrebné udržať na ceste a zabrzdiť. O to sa starajú 19 palcové pneumatiky vpredu a 20 palcové pneumatiky vzadu. Brzdy vyvinulo Brembo, s možnosťou osadenia odolnejšími, keramicko-karbónovými kotúčmi. Brzdám aj celej sústave bude pomáhať magnetický podvozok a brzdný účinok elektromotorov s rekuperáciou energie.

Jazdné výkony v komforte

Aj keď Honda nepredstavila oficiálne čísla, špekuluje sa o zrýchlení z 0-100 km/h za 2.9 sekundy a maximálnej rýchlosti 309 km/h. To sú čísla, ktorým by Honda NSX, priamo konkurovala Ferrari 488, Porsche 911 Turbo S, prípadne McLaren 675 LT. Reálnejšie ale môžeme očakávať zrýchlenie na úrovni 3.5 sekundy, čo je však stále skvelá hodnota, vzhľadom na priamu konkurenciu napr. Porsche GT3 alebo Audi R8 V10.

NSX_2017 (9)

Prepracovaná a účelná kabína obsahuje všetko potrebné. Správny volant športových tvarov, anatomické sedadlá, ponuku prístrojov a ovládania. Dva 8-palcové monitory sú umiestnené v palubovke pre dva rôzne účely. Jeden zobrazuje prístrojový panel s otáčkomerom a rýchlomerom, druhý slúži pre multimediálne rozhranie. Samozrejmosťou je dvojzónová klimatizácia, vyhrievané sedadlá s elektrickým nastavovaním a primeraná audiosústava.

Foto: Honda

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Send this to a friend