Na Parížksom autosalóne sa predstavila najnovšia generácia obľúbeného modelu Hyundai i30. Posledná generácia výrazne zamiešala karty vo svojej triede, nová to bude mať o niečo ťažšie.

Upravená platforma a väčšina nových súčiastok

Tretia generácia Hyundai i30, prichádza ako úplne nová generácia postavená na pozmenenej platforme s úplne novými súčiastkami. Celkovo by malo spĺňať náročné požiadavky európskych zákazníkov, s prijateľnou cenou, vábnym dizajnom a výbornými jazdnými vlastnosťami.

i30 spolu so sebou prinesie aj ostatné verzie ako kombi ale aj športovú ostrú verziu i30N, ktorá sa zahalená už preháňala po Nurburgringu a odhalená sa predstavila ako koncept Hyundai RN30 na autosalóne v Paríži.

Nová generácia prináša úplne nový dizajn, keďže sa automobilka snaží prinášať na trh dizajnovo zaujímavé vozidlá, na základe svojho výrazného rastu na európskom trhu. Podoba s predchádzajúcou generáciou modelu je najviac viditeľná v prednej časti a v prednej kaskádovitej maske, ktorá sa bude ukazovať na celej palete modeov od i10 až po Santa Fe.

hyundai-i30-2017_1

Auto bolo vyvinuté v Európe na kompletne prestavanej architektúre. Podvozok v prednej časti používa zavesenie MacPherson a v zadnej časti používa viacprvkovú nápravu na všetkých modeloch, so športovejšie ladenými tlmičmi. Po novom bude i30 viac responzívna a agilná s rýchlejším riadením. Posilnené sú takisto brzdy, ktoré majú väčší účinok oproti predchádzajúcej generácií. Riadenie a pohodlie podvozka by malo byť vyvážené s celkovo dynamickejším prejavom.

Karoséria je z 53% tvorená z vysokopevnostnej ocele, čo znamená o 28 kg ľahšiu čistú váhu karosérie a o 22% vyššiu pevnosť konštrukcie.

hyundai-i30-2017_3

Rozmerovo sa i30 príliš nezmenila. Rázvor ostal na rovnakej úrovni 2650 mm, dĺžka 4340 mm, šírka 1795 mm a výška 1455 mm. Nová generácia teda narástla len nepatrne do dĺžky a do šírky, pričom je o trochu nižšia. Celková váha modelu o niečo narástla, čo zapríčinilo hlavne použitie viac tlmiacich materiálov a pevnejších a kvalitnejších materiálov v interiéri.

Hyundai i30 aj s tromi valcami

Na začiatku predaja budú v ponuke tri benzínové a jeden dieselový motor v troch výkonových variantách.  Základ bude tvoriť atmosferická benzínová 1.4-ka s výkonom 100 konských síl. Silnejším motorom bude paradoxne menší jednolitrový trojvalec s turbom a výkonom 120 koní. Prvotne bude vrchol benzínovej ponuky tvoriť preplňovaný motor s objemom 1.4 litra s výkonom 140 koní a krútiacim momentom 242 Nm, ktorý nahradí 1.6-ku GDi s priamym vstrekovaním. Nová i30-ka s týmto motorom zrýchli z 0-100 km/h za 8.9 sekundy a maximálka bude 210 km/h.

hyundai-i30-2017_4

Dieselový motor s objemom 1.6 litra bude dostupný s výkonmi 94, 108 alebo 131 konských síl. Práve najmenej výkonná dieselová verzia bude produkovať aj najmenej emisií CO2, na úrovni 89g/km.

Štandardne budú motory spojené so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Dve najvýkonnejšie dieselové varianty a preplňovaná benzínová 1.4-ka dostanú ako možnosť aj dvojspojkový sedemstupňový automat.

Neskôr v roku 2017 príde na trh aj najostrejšia verzia Hyundai i30 N, ktorá bude mať pod kapotou dvojlitrový benzínový turbo motor s výkonom 260 konských síl.

Kvalitnejší interiér a bezdrôtové dobíjanie

V interiéri sa zredukoval počet ovládacích tlačidiel vďaka zjednodušenému stredovému panelu. Na vrchu je štandardne umiestnený 5 palcový alebo príplatkový 8 palcový displej infotainment systému. Cez dotykový displej sa dajú ovládať rôzne funkcie a nastavenia. Štandardom je kompatibilita s Apple CarPlay a Android Auto pre pripojenie mobilného telefónu. Nechýba ani podložka pre bezdrôtové dobíjanie telefónu. Navigáciu zabezpečuje TomTom so svojou službou TomTom Live, ktorá prináša aktuálne dianie v premávke a pravidelné aktualizácie mapových podkladov. Táto služba je k novému Hyundai i30 predplatená na 7 rokov.

hyundai-i30-2017_6

Priestor v interiéri by mal byť vrcholom v triede, vďaka nízko položeným sedadlám a dostatkom priestoru na nohy a kolená. Pocit priestrannosti môže umocniť aj príplatková sklenená panoramatická strecha. Objem batožinového priestoru má hodnotu 395 litrov, po sklopení sedadiel narastie táto hodnota na 1301 litrov.

Samozrejmosťou je aj celá paleta bezpečnostných systémov, aktívnych senzorov, núdzového brzdového systému v meste, radarový tempomat a systém sledovania mŕtvych uhlov a sledovania zadnej časti a bočných častí vozidla pri vychádzaní z parkoviska alebo z ťažko viditeľného miesta.

Oficiálna cena oznámená nebola, takisto ani presný dátum uvedenia na trh. Prvé autá by však mali na trh prísť začiatkom roka 2017.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Send this to a friend