Modernejší dizajn, väčšia karoséria a vylepšená kvalita použitých materiálov. To sú hlavné devízy, ktoré prináša nová generácia Kia Rio.

Len päťdverová karoséria a veľa inovácií

Na náš trh by mala nová Kia Rio prísť v prvom štvťroku 2017, v čisto päťdverovom prevedení. Trojdverová karoséria bola pre nedostatok záujemcov, úplne vyradená.

Najväčší krok vpred zaznamenal interiér. Použité materiály posúvajú nové Rio do priameho boja s vrcholom triedy. Predchádzajúca generácia v tomto pomerne veľmi zaostávala. K celkovému nárastu kvality prispelo aj vylepšené riadenie, ľahší motor, tuhšia karoséria a kvalitnejší podvozok.

kia-rio-2017_15

Kia Rio je celosvetovo najpredávanejší model automobilky. V Európe ho však predbieha Sportage a Cee’d. Nová generácia by mala prispieť k väčším predajom aj na európskom trhu.

Motor a prevodovka

Pod kapotou sa objaví nový motor s objemom jedného litra, s prepĺňaním a výkonom 100 alebo 120 konských síl. Obidve výkonové verzie majú rovnaký krútiaci moment 172 Nm. Emisie by sa mali dostať pod úroveň 100g/km CO2, čo mu umožní získať nižšiu poistku a nižšiu cestnú daň. Nízka váha motora prospeje aj presnejšiemu a ľahšiemu riadeniu.

kia-rio-2017_10

Ďalšie dva benzínové motory majú objem 1.25 a 1.4 litra, s výkonmi 85 a 100 konských síl. Dieslová ponuka bude pozostávať z jediného motora s objemom 1.4 litra, v dvoch výkonových verziách 70 a 90 konských síl. Dieslový motor bude najekonomickejším a najekologickejším v ponuke. Emisie CO2 budú pod 90g/km.

Menej výkonné verzie motorov 1.0 a 1.25 litra budú spojené s manuálnou päťstupňovou prevodovkou, tie výkonnejšie 1.0 a 1.4 budú mať šesť stupňov. Možnosť automatickej prevodovky pribudne do ponuky neskôr.

Inovácie na podvozku

Nová Kia Rio je dlhšia o 15 mm a rázvor narástol o 10 mm. Karoséria je teraz o niečo nižšia ale rovnako široká ako predtým. Aj napriek tomu, má vnútri viac miesta a narástol aj batožinový priestor z 288 litrov na 325. To je veľký nárast v hodnote aj oproti aktuálnym generáciám konkurentov ako Polo, Micra, Fiesta a Corsa. Nasledujúce generácie ale pravdepodobne tento rozdiel dorovnajú a možno aj predbehnú.

kia-rio-2017_3

Auto je postavené na úplne novej platforme s prednou nápravou typu MacPherson a vzadu je použitá torzná priečka. Karoséria má výrazne vyššiu tuhosť, podvozok bol celkovo spevnený, sú použité kvalitnejšie a komfortnejšie tlmiče ako aj komfortnejšie uloženie podvozka a tlmičov. Toto všetko prospieva k tichšej, komfortnejšej jazde s presnejším riadením.

Dizajn, nové technológie a výbavy v novej Kia Rio

Dizajnovo sa nové Rio muselo vyrovnať konkurencií a posunúť sa medzi hlavných konkurentov. Celkovo je dizajn čistejší, modernejší a odráža vysokú kvalitu. Tvar sa zmenil hlavne s dlhšou kapotou a karosériou zvažujúcou sa smerom dozadu, s malým zadným previsom.

Z vývoja sa úplne vytratila trojdverová karoséria, ktorá sa nedostane ani na trh. Je to z dôvodu nízkeho záujmu u zákazníkov. Automobil celkovo nepredstavuje žiadne dizajnové miniauto ani sa nehrá na trendový šperk. Dizajnéri postavili proporčne vyrovnané a dobre zostavené auto pre ľudí, ktorí si nepotrpia alebo nechcú investovať do prémiových značiek.

kia-rio-2017_17

K štandardným výbavám sa pripojí aj športovejšia výbava GT Line. Dostane iné kolesá a doplnky karosérie so športovejšie ladenými nárazníkmi a bočnými lištami. Ostrej verzie ako je Fiesta ST alebo Clio RS sa však nedočkáme. Túto úlohu preberie len väčší Cee’d.

V interiéri prišlo k veľkým zmenám, hlavne z pohľadu dizajnu aj kvality. V strednom paneli sa nachádza veľký dotykový infotainment systém, ktorý ovláda zvuk, navigáciu a pripojenia. Systém podporuje v plnej miere Apple Car play aj Android Auto. Pripojiť sa dá okrem USB portu vpredu aj pomocou USB portu pri zadných sedadlách. Časti interiéru sú lakované čiernym lesklým a metalickým farebným lakom.

kia-rio-2017_7

Nová Kia Rio na základe vylepšení v tuhosti karosérií dostane všetkých 5 hviezdičiek v Euro NCAP teste. Cena za základný model by mala tesne prekročiť hranicu 10 000 EUR a príchod na náš trh sa očakáva približne v marci 2017.

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Send this to friend