Nová generácia modelu Nissan Micra chce zaútočiť priamo na svoju najväčšiu konkurenciu na trhu a stať sa etalónom triedy. Nissan tak na rozdiel od súčasných trendov postavil auto špecificky pre európsky trh.

Nissan Micra ako konkurent pre špičku

Predchádzajúce generácie modelu Micra sa zameriavali skôr na cenovo dostupné modely s nie veľkými ambíciami konkurovať špičke triedy malých áut. Na európskom trhu sa najviac uchytila druhá generácia modelu, po ktorom nasledovala „vajíčková“ tretia generácia. Čo auto strácalo dizajnom, doháňalo kvalitou prevedenia a spoľahlivosťou. Posledná štvrtá generácia však bola vyvinutá skôr pre ázijské trhy a na európskom príliš neoslnila.

Teraz však prichádza Micra s novým dizajnom s lepšími proporciami, dynamickejším stylingom a technikou, ktorú zdieľa s nadchádzajúcou generáciou Renaultu Clio. Spoločne sa budú aj vyrábať na jednej výrobnej linke a koncernu nebude vadiť ani ak sa bude Micre dariť viac ako Cliu.

nissan-micra-2017_7

Nissan sa v poslednej dobe zameral skôr na väčšie modely áut a na SUV. Predstavil aj pár odvážnejších automobilov ako Juke, avšak model Qashqai alebo X-Trail si získali väčšinu zákazníkov aj na našom trhu.

Koncept, rozmery a dizajn

Na začiatku vývoja si automobilka stanovila tri ciele, podľa ktorých si zákazníci vyberajú autá v malej triede. Expresívny a výrazný dizajn, kvalitný, pohodlný a technologicky vyspelý interiér a dobré ovládanie.

Rozmerovo nová Micra narástla oproti predchodcovi. Dĺžka je teraz 3995 mm, čo predstavuje nárast o 170 mm. Šírka dosahuje hodnotu 1742 mm, viac o 77 mm. Šírkou je nová Micra najširším autom v triede. Výška je jediný údaj, ktorý je menší. Konkrétne 1452 mm, teda nová Micra je nižšia o 69 mm. Predchádzajúci model určený aj pre indický trh, musel spĺňať požiadavky nosenia turbanov na hlave v krajine. Naozaj, to nie je žart. Rázvor narástol o 75 mm na hodnotu 2525 mm. Všetky tieto zmeny prinesú väčší vnútorný priestor a väčší batožinový priestor.

nissan-micra-2017_4

Dizajn je založený na koncepte Sway, ktorý predstavil Nissan pred osemnástimi mesiacmi v Ženeve. Hlavné znaky dizajnu predstavuje krátka kapota, skosené predné okno, nižšia „plávajúca“ strecha a malé zadné piate dvere. Bočná línia sa tiahne po celej dĺžke auta, čím vytvára klinovitý tvar boku auta. Predné a zadné svetlá majú viacuholníkový tvar s dizajnom klenotu a dotvárajú tak dospelý výraz novej Micry.

Štandardne je Nissan Micra obutá na 16 palcových kolesách. Väčšie 17-ky sú vo vyšších výbavách a za príplatok, vo viacerých dizajnoch. Zaujímavou možnosťou je personalizácia exteriéru rôznymi doplnkami a nálepkami v rôznych štýloch a farbách.

Výbava a technológie

Interiér a posledné úpravy vykonal Nissan vo svojom technickom centre v anglickom Cranfielde. Materiály boli prispôsobené aby boli príjemné na dotyk a kvalitné pre dlhodobé používanie. Nissan Micra používa mäkčené plasty z drahšieho modelu Qashqai, ktorý v poslednej generácií zaznamenal obrovský krok vpred v kvalite použitých materiálov.

Prispôsobenie pre európsky trh predstavuje displej v inštrumentovej kaplnke s veľkosťou 5 palcov, namiesto navrhovaného 3.5 palcového, odkladacie priestory vo dverách, do ktorých sa zmestí veľká 1.5 litrová fľaša, veľká priehradka pred spolujazdcom s objemom 10 litrov a nastavovanie sedadiel s aretačným kolieskom a nie s páčkou.

nissan-micra-2017_1

 

Volant je nastaviteľný na výšku aj pozdĺžne, čo nie je v tomto segmente zvykom. Stredový infotainment systém má veľký 7 palcový displej, všetku modernú konektivitu a zvuk zabezpečuje pokročily zvukový systém Bose. Vo vyšších výbavách sú dokonca reproduktory umiestnené aj v hlavovej opierke vodiča.

Výbava bude pozostávať z piatich úrovní. Od tých budú závisieť aj použité bezpečnostné a elektronické asistenty. Niektoré sú skôr záležitosťou drahších vozidiel. Nebude chýbať upozornenie vybočenia z pruhu, systém sledovania mŕtveho uhla, varovný a aktívny brzdový asistent v meste s rozoznávaním chodcov a širokorozhľadný kamerový systém spolu s rozoznávaním dopravných značiek.

Motory, prevodovky a podvozok

Pod kapotou Micry sa objaví diesel s objemom 1.5 litra so štyrmi valcami a výkonom približne 90 konských síl. Benzínovú paletu pokryje jednotka s objemom 0.9 litra s tromi valcami, vo variantoch s prepĺňaním a atmosferickým plnením vzduchu. Atmosférický benzínový motor bude mať výkon 70 konských síl, prepĺňané verzie budú v dvoch variantách 90 a 120 koní. Všetky motory budú štandardne spojené s manuálnou prevodovkou, ku ktorej pribudne aj automatická bezstupňová CVT ako možnosť.

Platformu zdieľa nová Nissa Micra s nasledujúcou generáciou Renaultu Clio. Aj napriek tomu sa budú odlišovať v podaní ovládania aj jazdného komfortu. Zdieľať ale budú väčšinu hlavných podvozkových častí. Nastavenie podvozku sa bude líšiť aj medzi montovanými motormi.

nissan-micra-2017_9

Nissan testoval novú Micru po celej Európe aby dosiahol optimálne parametre, ktoré má automobil ponúkať. To sa odzrkadlilo aj vo veľkosti kolies, pneumatík, výrobcu pneumatík, nastaveniu riadenia aj podvozka. Takisto sú odladené aj elektronické systémy Active Trace Control, ktorý pomáha udržať automobil v stope pri brzdení v zákrutách a Active Ride Control, ktorý pomáha vyrovnať auto pri prudkom brzdení a pri prejazdoch cez väčšie nerovnosti.

Výroba Nissanu Micra sa začne v Decembri tohto roka, na európskom trhu by sa mala objaviť koncom Marca 2017. Na našom trhu importér značky informuje o začatí predaja v Apríli 2017. Cenovo by sa mala dostať pod alebo na rovnakú úroveň ako VW Polo alebo Ford Fiesta. Základnú cenu teda môžeme očakávať na úrovni 11 000€.

Informačná stránka novej Micry importéra Nissan Slovensko TU

 

 

 

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Send this to a friend