Predchádzajúca generácia Porsche Panamera bola pravdepodobne najškaredším modelom v ponuke výrobcu. Trochu pripomínala znetvorenú 911-tku. S príchodom novej generácie je všetko inak.
Toľko kritizované zadné partie sú omnoho vyváženejšie. Sú sexy! Spredu ide o vítanú dizajnovú evolúciu. Interiér si za príklad zobral iPhone a nie Vertu.
Zo začiatku bude Panamera v ponuke so šesť a osem valcovými twin-turbo motormi, s pohonom všetkých kolies. Novinka tiež podobne ako 918 či 911 Turbo dostane natáčanie zadných kolies.
Skutočne výkonné motory V6 a V8
Základný benzínový 2,9 litrový šesťvalcový model 4S so 422 koňmi akceleruje na stovku za 4,2 sekundy. Výkonnejší štvorlitrový osemvalec, ktorému v Porsche hovoria Turbo s 550 koňmi ju pokorí za 3,6 sekundy.
Maximálna rýchlosť pre šesťvalcový model 4S je 290 km/h a pre osemvalcový model s označením Turbo 305 km/h. Nová Panamera Turbo sa časom 7 minút a 38 sekúnd stala najrýchlejším sedanom na známom okruhu Nürburgring.
Dieselová varianta 4S Diesel s ôsmimi valcami disponuje výkonom 422koní. Dokáže sa rozbehnúť až na 285 km/h, vďaka čomu si vybojovala titul najrýchlejšieho sériovo vyrábaného auta poháňaného vznetovým motorom. (Sorry Alpina D3-BiTurbo). Z pokoja pokorí stokilometrovú rýchlosť za 4,3 sekundy.
Interiér – menej je viac
Zabudnite na armádu tlačidiel v štýle Vertu, ktoré dominovali interiéru predchodcu. Luxusný, prehľadnejší a tak trochu futuristický. Taký je interiér novej generácie.
Väčšina z tlačidiel bola nahradená dotykovými plochami. Niektoré funkcie sa zas presunuli na hlavnú obrazovku infotainmentu s uhlopriečkou 12,3 palca. Cestujúci vzadu majú k dispozícii samostatný dotykový ovládací panel.
Cena základného modelu Panamera 4S štartuje na čiastke približne 113 tisíc €, 4S Diesel môže byť váš za 116 tisíc € a Panamera Turbo za 153 tisíc €.