Automobilka Renault to myslí s nasledujúcou generáciou Mégane R.S. vážne. Bude mať výkon 300 konských síl, natáčanie všetkých štyroch kolies a na výber automatickú aj manuálnu prevodovku.

Vhodný nasledovník Mégane R.S.

Súčasná generácia najostrejšieho Mégane, je jeden z najvýkonnejších hot hatchov na trhu. Najvýraznejšiu zmenu prinesie, okrem dizajnu a technológií súčasnej verzie civilného Mégane, zmena z troj dverovej karosérie na päť dverovú. Pre lepšie zvládnutie Nürburgringu pomôže aj väčšia karoséria a väčší rázvor, ktorý prináša platforma súčasného modelu. Samozrejmosťou je použitie systému 4 Control, čiže natáčanie všetkých kolies.

Renaul Mégane RS 2018 (5)

Pod kapotou sa objaví rovnaký preplňovaný dvojlitrový benzín, s výkonom 300 konských síl. To je o 25 viac, ako má súčasná najvýkonnejšia verzia R.S. 275 Trophy.

Pohon predných kolies budú prenášať dva typy prevodoviek. Manuálna šesťstupňová, určená a preferovaná na európskom trhu a dvoj spojková automatická prevodovka EDC, takisto so šiestimi stupňami. Táto varianta je obľúbená na mimo európskych trhoch, napríklad v Ázií.

Vďaka už spomínanej novej platforme, bude nová generácia dlhšia o 28 mm a širšia o 25 mm. To prinesie väčší rázvor a širší rozchod kolies pre lepšiu mechanickú priľnavosť.

Renaul Mégane RS 2018 (7)

Súčasná generácia zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy. Nová by chcela tento údaj prekonať a dostať sa na úroveň rovných piatich sekúnd, čím by pokorila Civic Type-R alebo aj Audi S3, ktoré má pohon na všetky štyri kolesá.

Športový a striedmy dizajn

Nová generácia Mégane je vďaka atraktívnemu dizajnu, dobrá štartovacia línia pre športové úpravy. Ostrá verzia R.S., si teda požičia detaily od menšieho modelu Clio R.S. Nepoznáme ešte finálnu podobu, keďže momentálne prebiehajú stále testovania a dizajn nie je oficiálne predstavený.

Môžeme ale očakávať širšiu karosériu, s veľkými otvormi pre kolesá a so širokými blatníkmi. V zadnej časti príde takisto k rozšíreniu zadného nárazníka a dvojité koncovky výfuku budú umiestnené v strede.

Cenovo by mala nová generácia byť lacnejšia oproti ostatným konkurentom. Začínať by mala na úrovni 24 tisíc €, čo je menej ako Civic Type-R, alebo Focus ST. Na našom trhu ale môžeme očakávať cenovku cez 30 tisíc €.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Send this to friend