Obľúbené mini SUV aj na slovenskom trhu, Suzuki Ignis sa dočkalo svojej ďalšej generácie. Bude sa jednať o jeden z najmenších modelov automobilky, avšak s veľkým potenciálom.

Suzuki Ignis ako najmenšia štvorkolka

Mestské autíčko, ktoré má ambície SUV sa vráti na európsky trh po skoro osem ročnej prestávke. V ponuke bude s pohonom na prednú ale aj obidve nápravy. Druhý spomínaný pohon na všetky kolesá bude avšak za príplatok. Podobne ako to je súčasne so Swiftom, ktorý sa ale na našom trhu s pohonom všetkých kolies už nepredáva. Príplatok bude pravdepodobne okolo 1500€.

suzuki-ignis-2017_4

Aj keď Ignis sa už na ázijských trhoch predáva od začiatku tohto roka, na ten európsky sa dostáva až teraz a to tiež v pozmenenej podobe. Oproti japonskému modelu, ktorý ma striktnú dĺžku pre mini autá 3,6 metra, narástol o 15 cm, pričom podvozok a platforma ostala rovnaká. Narástli hlavne nárazníky, ktoré dostali viac plnší tvar.

O motoroch pod kapotou zatiaľ nie sú oficiálne informácie, okrem jediného. Jedná sa o známy motor s objemom 1,2 litra s označením Dualjet, ktorý sa montuje do nového Balena alebo Swifta. Očakáva sa aj hybrid, avšak oficiálne nie je nepotvrdený. Ak sa dostane do výroby bude s istotou používať hybridný systém Suzuki (SHVS), ktorý používa aj nové Baleno.

Silná konštrukcia s ľahkou karosériou

Suzuki pre svoje nové modely vyvinulo nové platformy, ktoré prinášajú nižšiu váhu s väčšou tuhosťou podvozka a nehybných častí. Nové Baleno, ktoré je jedno z najpriestrannejších áut vo svojej triede, váži len okolo 905 kg. Ignis by mal vážiť, podľa vyjadrení automobilky, pomerne rovnako. Pre mestské autíčko to bude znamenať dobrú dynamiku s nízkou spotrebou paliva.

suzuki-ignis-2017_1

Nový Ignis prinesie aj možnosti personalizácie. Po vzore Vitary budú v ponuke aj dvojfarebné varianty s rozdielnou farbou strechy. Ďalej to budú farebné doplnky rôznych farieb pre prednú masku, predné svetlá a kolesá. Športového modelu sa však asi nedočkáme. Vo vizuále modelov s pohonom na všetky štyri kolesá, takisto nebude žiadny rozdiel oproti modelu s pohonom prednej nápravy.

S konkurenciou by to na našom trhu nemal mať Ignis zložité. Najbližší podobný model ponúka Fiat. Panda vo výbave Climbing alebo Cross, ponúka diesel s objemom 1,3 litra a pohon na všetky štyri kolesá. Cenovo však odhadovanú cenu Ignisu prevyšujú o niekoľko tisíc €.

 

 

 

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Send this to friend