26 žiakov Stredného odborného učilišťa strojárskeho Škoda Auto dokončilo svoje kupé snov. Tento pojazdný unikát na báze modelu Rapid Spaceback je už tretím učňovským automobilom, ktorý vznikol v rámci aktivít Škoda Akadémie.

Žiaci Stredného odborného učilišťa strojárskeho Škoda Auto, ktorí postavili plne funkčný unikát, pokračujú v zatiaľ ešte mladej tradícii. Všetko začalo v roku 2014, kedy predstavil žiacky tím ultrakompaktný kabriolet CitiJet, v roku 2015 nasledoval pick-up FUNSTAR. Oba automobily vyvolali priaznivý ohlas verejnosti. Cieľom projektu je podporiť um a kreativitu žiakov Stredného odborného učilišťa.

Škoda Atero

S prácami na automobile Škoda Atero začali učni na konci roka 2015. Dvadsaťšesť členný tím Stredného odborného učilišťa strojárskeho Škoda Auto v Mladej Boleslavi tvorili štyri dievčatá a 22 mladých mužov. Spoločne vyvinuli koncept, ktorý následne realizovali pod odborným dohľadom svojich učiteľov odborného výcviku a s podporou oblastí Technického vývoja, Dizajnu a Výroby.

„Bola to pre nás všetkých jedinečná príležitosť spoznať nových ľudí, nadviazať nové priateľstvá naprieč všetkými profesiami a využiť, resp. odskúšať teoretické poznatky v praxi,“ hovorí hovorca žiackeho tímu Dan Voce a dodáva: „Tento projekt si vyžiadal približne 1 700 pracovných hodín a na výsledok sme všetci veľmi hrdí.“

Škoda Atero je 4,3 metra dlhé kompaktné dvojdverové kupé s výklopnou zadnou časťou. Technický základ, Škoda Rapid Spaceback, už takmer nie je možné rozpoznať. Prestavba bola ešte rozsiahlejšia ako u oboch predchádzajúcich učňovských automobilov. Stĺpiky B boli posunuté dozadu, stĺpiky C sú viac naklonené. Strecha sa zvažuje skôr, naopak spodná línia okien za dverami sa dvíha.

Škoda Atero

Aj povrchové diely karosérie prešli zásadnými zmenami. Kapota dostala vetracie otvory, dvere sú predĺžené. Tretie dvere sa orientujú podľa nového sklonu stĺpikov C a na hrane nesú dlhý spojler. Upravené sú aj zadné skupinové svetlá.

V zadnom nárazníku sú integrované aj veľké koncovky výfuku, ktoré pochádzajú z modelu Octavia RS. Predný nárazník skrýva veľký otvor pre vstup chladiaceho vzduchu. Svetlomety využívajú technológiu LED a červené podsvietenie.

Motor 1,4 TSI (92 kW/125 k) a sedemstupňová automatická prevodovka DSG prešli farebnými zmenami. Žiacky tím dôkladne zapracoval aj na podvozku. Osemnásťpalcové kolesá z ľahkých zliatin v dizajne Turini pochádzajú z modelu ŠKODA OCTAVIA, sú čierno lakované a zdobené červeným lemom, pneumatiky majú rozmer 225/35. Za prednými kolesami nájdeme ručne dierované brzdové kotúče s vnútorným chladením.

Škoda Atero je nalakovaná v metalickom odtieni Black Magic, príslušenstvo (krídlo, spojler, prahy) v odtieni červená Corrida. Červené kontúry lemujú masku chladiča, otvor pre vstup chladiaceho vzduchu a vložený difúzor. Športovú náladu interiéru dodáva červené ambientné osvetlenie s bodovými LED diódami. Výkonný audio zosilňovač s výkonom 1 800 wattov rozozvučí 14 reproduktorov. Subwoofer, umiestnený v batožinovom priestore, na akustické vlnenie premení až 400 Wattov výkonu.

Firemné učilište, založené roku 1927, ponúka mladým troj a štvorročné technické učebné a študijné odbory, zakončené výučným listom alebo maturitou. V súčasnej dobe je na denné štúdium zapísaných takmer 900 žiakov v 14 odboroch. V nadstavbovom štúdiu si aktuálne zvyšuje svoju kvalifikáciu zhruba 100 zamestnancov. Po úspešnom dokončení je všetkým absolventom učilišťa ponúknuté zamestnanie v spoločnosti Škoda Auto.

„Rovnako ako predchádzajúce modely je aj Škoda Auto dôkazom vysokej technickej a remeselnej kompetencie našich žiakov,“ hovorí člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto pre oblasť riadenia ľudských zdrojov Bohdan Wojnar. „Ďakujeme všetkým zúčastneným, ktorí projekt podporili.“

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Send this to friend